Obserwatorzy

czwartek, 21 maja 2015

Zróbmy razem quillingowe LO



Witam serdecznie
Dzisiaj zrobimy razem skromne quillingowe LO.
Mimo, że kwiatki są zrobione najprostszą metodą - zapewniam, że wyjdzie bardzo ciekawie.

 Zaczynamy od przygotowania pasków o szer. 3 mm w naturalnych jasnych  kolorach.
Ja wykorzystałam do tego paski piaskowe, kremowe, ecru o długości.297 mm. 
Zwijamy je na igle quillingowej i tak jak widać na następnym zdjęciu (2)  robimy w nich "wybrzuszenie". Wykorzystałam do tego półperełkę samoprzylepną o średnicy 0,5 cm. 

Następnie z takiej małej kopułki robimy łezkę, ściskając ją w miejscu,
gdzie zakończył się nasz zwinięty pasek quillingowy. 

Mamy już gotowe płatki.
Sklejamy teraz pięć płatków i   ................




..... zabieramy się za środek kwiatka.
Przygotujmy paski kremowe o szerokości 8-10 milimetrów i jeden z brzegów delikatnie
pokolorujmy/przytuszujmy  na różowo (5). 
Następnie taki pasek nacinamy w odstępach milimetrowych albo małymi, super ostrymi nożyczkami
 albo specjalną maszynerią - tak zwanym fringerem (6-7).
 Pamiętajcie tylko, aby ten zaróżowiony brzeg był na górze.
Teraz ponacinany pasek dzielimy na 2,5 - 3 cm odcinki (8)
 i takie właśnie krótkie odcinki zwijamy  na igle-  i rzecz jasna sklejamy
Mamy środki. 



Kwiatki gotowe. 


Teraz przygotujmy  tło.
Wybieramy ulubione zdjęcie i  dopasujmy do tego papier.

Aby zdjęcie było "lekko wysunięte na pierwszy plan" przygotowałam tekturę,
 która stworzy tak zwane "podium" dla zdjęcia i stworzy efekt trójwymiarowości.
 Możecie też w tym celu wykorzystać podkładki korkowe, kostki lub taśmy dystansujące.

Znalazłam też niewiadomego źródła gałązki od sztucznych kwiatków
 i podkolorowałam je delikatnie zieloną  mgiełką.
Ważna sprawa: gałązki muszą się wyginać.
Jeżeli nie macie takich gałązek, to równie dobrze może to być papierowa wiklina,
 sznurek, druciki owinięte bibułą, itp.
 Warto też zaopatrzyć się w tusz pigmentowy do przyciemnienia brzegów papieru.


 Docinamy papier do pożądanych wymiarów, docinamy też zdjęcie,
i w końcu docinamy tekturki pod zdjęcie i sklejamy je.

 Do tych kształtów dopasowujemy gałązki.

 
Przyklejamy:
tekturki, zdjęcie, gałązki i na koniec kwiatki:




Gotowe :-)
Jeszcze tylko ramka.


W pracy wykorzystałam:
paski quillingowe 3 mm
LemonCraft - Dom Róż (u mnie arkusz Na werandzie)
tusz pigmentowy złoto - brąz
do podkolorowania gałązki: mgiełka zielona
perełki samoprzylepne - zielenie
mały ćwiek Prima
Polecam też:
małe nożyczki do wycinania detali



Jest to mój pierwszy kurs "krok po kroku" więc proszę o komentarze i uwagi.
Mam nadzieję, że Was zainspirowałam  i spróbujecie takie LO we własnej wersji kolorystycznej stworzyć.

Pozdrawiam serdecznie

10 komentarzy :

  1. Kasiu! Wspaniale, kursik wyszedł wspaniale, jakbyś ich zrobiła już wiele. Pomysł cudowny, Świetna kompozycja, super dobrany papier oraz dodatki. Całość w rameczce IKEI prezentuje się zjawiskowo.
    Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i czytelny ,aż mam ochotę pokręcić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowe, piękne i niepowtarzalne, taaak, naprawdę i mnie zachciało się też "pokręcić paseczki" i kto wie, kto wie;)) Wspaniale dobrane kolory, tło, kwiatuszki proste, choć pracy i czasu wymagają;) A kurs czytelny i jasny, cudna inspiracja!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł, fantastycznie pokazane i fantastyczny efekt końcowy!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę talentu i prześlicznej Modelki. Zdjęcia są rewelacyjne. Kocham, kocham, kocham ... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczna praca, kwiatki wyglądają bardzo naturalnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasieńko, to jest rewelacyjne! Moje marzenie - zrobić LO z quillingiem! Chyba jednak się skuszę przed wyjazdem i dłuższą przerwą i zrobię coś w tym stylu. Uwielbiam Twój rustykalny styl!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna praca :) Zachwycają mnie rzeczy z wykorzystaniem quillingu, muszę kiedyś spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.